Chatbot i Messenger

 
 
 
Händer med mobiler_svartvit_1000x454px.jpg
 

Vill du nå 1,3 miljarder potentiella kunder, öka engagemanget bland befintliga kunder, förbättra er kundtjänst och få nöjdare kunder? Det är resultatet av att använda sig av Zummys chatbot i Messenger.

Många möjligheter med Zummys chatbot

Användningsområden för Zummys chatbot sträcker sig från att vara en del i er kundtjänstkanal till att skicka ut anpassat innehåll till varje kund samt även fungera som en kanal för remarketing. Du installerar chatboten med några enkla steg och kan vara igång redan imorrn.

 
 
Chatbot som kundtjänst
 

Chatbot som kundtjänst

Vill du använda vår chatbot för som kundtjänst kommer den att identifiera de vanligaste frågorna och hitta svaren till dessa. Chatboten tar över kanalen Messenger, svarar på de frågor den känner igen och har svaret på. Alla andra frågor skickas till er vanliga kundtjänst. Den stora vinsten är att personal frigörs till andra saker och er kundtjänst slipper sitta och upprepa svaret på samma fråga om och om igen.

 
Chatbot för marknadsföring och remarketing
 

Chatbot för marknadsföring och remarketing

Genom Messenger kan du skicka ut meddelanden och erbjudanden till kunder. Baserat på information som samlas in kan du till exempel nå kunder som inte har engagerat sig på ett tag, med ett erbjudande riktat specifikt till dem. Eller skicka påminnelser om produkter till de personer som har varit inne och tittat på ditt sortiment. Allt eftersom kunderna ändrar sitt fokus och tittar på andra produkter på hemsidan lär sig AI:n bakom chatboten vad personen är intresserad av och du kan fortsätta vara relevant för din kund.

 
Chatbot för redaktioner
 

Chatbot för redaktioner

Har du en tidning som du vill öka intresset för skickar vår chatbot ut artiklar till alla läsare som anmäler sig till tjänsten. Du bestämmer när artiklarna ska skickas ut och hur många artiklar som ska skickas. Varje gång era läsare öppnar en artikel lär sig vår AI mer om vad just den personen tycker om och anpassar sedan utskicken mer och mer för varje gång. Varje person får med andra ord helt anpassade utskick baserat på vad just den intresserat sig för tidigare. Det ökar engagemanget hos era läsare och gör dem till en nöjdare kund.


En chatbot sover aldrig

En chatbot sover aldrig!

Därför upplever era kunder det som att ni är tillgängliga dygnet runt. Det är en av de stora fördelarna med att ha en chatbot som kundtjänst. Andra fördelar är:

– Snabbare svarstider
– Ökad kundnöjdhet
– Frigör personal för andra uppgifter
– Möjlighet till ökad försäljning

 
 

Nå världen med vår chatbot

Varje dag använder 1,3 miljarder människor Messenger för att skicka meddelanden till varandra. Vi har vant oss vid att de företag vi vill ha kontakt med finns på samma kanaler som vi. Det är alltså hög tid att börja finnas på Messenger om du inte redan är där. Inte bara för att ge bra service till era kunder, utan också för att ta till vara på alla affärsmöjligheter som det innebär. Låt människor hitta er där de är varje dag – på Messenger.

E-postutskick på väg att bli historia?

Fyra gånger högre Open Rate och fem gånger högre CTR med chatbot i Messenger jämfört med mejlutskick.

Fyra gånger högre Open Rate och fem gånger högre CTR med chatbot i Messenger jämfört med mejlutskick.

Att kontakta sina kunder via e-postutskick är standard idag, och varje företag med självrespekt skickar regelbundet ut ett nyhetsbrev. Men jämför man e-postutskick och meddelanden skickade via vår chatbot i Messenger inser man snabbt att e-postutskick inte är lika effektivt som det en gång var. Öppningsfrekvensen (Open Rate) är nästan fyra gånger högre för ett meddelande skickat i Messenger med vår chatbot. Och andelen som klickar sig vidare (Click-through Rate, CTR) är nästan fem gånger så hög. Det är siffror som en marknadsförare bara kan drömma om vad det gäller e-postutskick, och det levererar vår chatbot dagligen.

Resultatet för det ökade engagemanget som vår chatbot genererar är att trafiken till hemsidan ökar, i regel mellan 10 % och 20 %. Det betyder en ökad möjlighet till konverteringar och försäljning. Låt oss berätta mer om hur Zummys chatbot kan hjälpa just ditt företag.

 
Kvinna med leende och mobil

Vad vill du ha ut av en chatbot?

Möjligheterna med Zummys chatbot i Messenger är nästan oändliga. Vi har alltifrån idrottsföreningar som säljer biljetter till matcher genom vår chatbot, till tidningar som skickar ut artiklar för att öka engagemanget och få fler prenumeranter till tidningarna, till företag som använder vår chatbot som kundtjänstkanal för att svara på frågor och som en kanal för remarketing för produkter som kunderna har visat intresse för. Det finns med andra ord alla möjligheter att anpassa Zummys chatbot för målet ni har i sikte. Låt oss komma och berätta mer om möjligheterna med en chatbot i Messenger.